Defekt kola


První z možných závad na vaší elektro koloběžce co se vám může stát je defekt kola. Na této stránce se dozvíte jak tomuto defektu předejít, a také pokud už ho máte jak ho opravit.

Jak předejít defektu?
90% všech defektů je způsobeno špatně nahuštěnými pneumatikami. Pro ty kteří si poctivě alespoň jednou prošli uživatelský manuál ke koloběžce toto nebude žádná novinka. V tomto manuálu se na příslušné stránce dozvíte z tabulky jak si správně koloběžku nahustit. Tabulka obsahuje hodnoty tlaku v jednotkách (PSI a Bar) na hmotnost v (Kg).
Pro ty, kteří by si tedy chtěli ověřit správnost tlaku u své koloběžky přikládám následující tabulku.

Hmotnost (kg)Tlak (PSI)Tlak (Bar)
50433
70503,5
85584
110+654,4

Tlak v pneumatikách měříme manuálním nebo digitálním měřícím přístrojem v jednotkách (PSI nebo Bar).

Aby bylo možné tlak změřit i na předním kole je třeba na pomoc redukce na huštění pneumatik s vnitřní zarážkou úniku (NE TU DODÁVANOU S KOLOBĚŽKOU TA ZARÁŽKU NEMÁ).

!!! Z vlastní zkušenosti vím, že je nutné tlak pravidelně kontrolovat 1x za 7-10 dnů a nebudete mít problémy s defekty !!!

Po mém testu jsem nechal koloběžku měsíc bez dofouknutí stát a tlak klesnul za 1 měsíc o 0,5 Barů.
Toto píši pro lidi co si myslí, že když jednou za půl roku nafouknou pneu, že to stačí. Pak se nemohou divit, že mají neustálé defekty kol.

Jak sundat kolo a opravit defekt
 Verze sundavání předního defektu na modelu Xiaomi Scooter PRO.

Vyfoukněte zbylý vzduch s pneumatiky

Sundejte plášť pomocí dvou montpák nebo dvou polévkových lžic.

 Pokud není nutné duši plně vyměnit: Nevyndavejte ventilek z předního ráfku. Pouze svlečte většinu duše. Při foukněte duši a ponořte do kyblíku s vodou. Pomalu otáčejte až najdete dírku ze které budou unikat bublinky. Zde máte dírku. Osušte místo dírky. Označte  lihovou fixou místo dírky. Předem připravenou sadou lepení dle návodu na krabičce zalepte. (Sbrousit místo dírky, namazat lepidlo na místo. Přilep správnou stranou a správně velikou záplatou po cca 1. minutě na namazané lepidlo. Zatlač a nějakou dobu drž.)  

Poklud je nutné duši vyměnit: Svlečte většinu duše. Netahat za ventilek !!! Povolte hvězdičkovým šroubovákem kryt motoru. Oblepte místa ráfku elektrikářskou páskou nebo jinou pevnou páskou proti poškrábání dle fotky. Klepněte o střední šroub osy proti víčku motoru, aby povyskočilo.


Tenkým šroubovákem pačte kryt motoru ven. Přidávejte silnější šroubováky dokud kryt nesundáte.
První sundavání jde hůř, tak s tím počítejte !!! Po otevření krytu vytáhněte malým šroubováčkem plastík držící ventilek.









Vyndejte duši. Vyměňte jí. Vraťte na plastík držící ventilek. Zakrytujte. Zašroubujte.                                                                                                                                                                                     
Vraťte plášť na ráfek dle videa. Začátek postupu od 0:14 minuty.

Nasazení pláště zpět


Typy na zmenšení šance defektu

Tato část webu je stále v procesu výroby......

Komentáře